Direktlänk till inlägg 20 september 2015

All kärlek är kärlek!

Av Jennifer Blomster - 20 september 2015 18:35

Ja all kärlek är just det.. Kärlek.. För ungefär ett år sedan kom jag ut som gay och sedan dess som för många likt mig har det varit en jobbig resa. Men en jobbig resa kan också vara en självklar resa vilket det varit i mitt fall. Det är en resa jag skulle göra om igen och igen för resan är RÄTT. Jag kom ifrån en djupt kristen uppväxt och är fostrad inom frikyrkan, då kan ni säkert föreställa er en del av den kamp jag haft och fortfarande har som utkommen gay. Frikyrkan jag kom ifrån har en mycket strikt linje vad gällande homosexualitet liksom min familj, och många gånger har jag hört att jag skall brinna i helvetet för min kärlek till en annan kvinna. Att höra dessa ord från närstående och familj har många gånger varit tufft. Att de armar som en gång vaggat en till söms, att den människa som skyddat en från allt ont tittar på en och säger att man är en besvikelse och att man bör hamna i helvetet... Ja det har varit tuffa tider och är fortfarande p g a att människor skall bestämma vem som får älska vem. Kärlek är det enda på denna jorden som är rent och all kärlek är ren. Min kärlek till min flickvän är den renaste jag kännt och djupare än jordens hav och om ni människor som är sådana motståndare till min kärlek skulle få känna på ett uns av dess kraft skulle ni aldrig ifrågasätta den igen. Sluta ifrågasätt kärlek utan hylla den istället för i det samhälle vi lever i behöver vi all kärlek som finns och min kärlek till min kvinna är inte mindre värd än någon annan kärlek det kan jag lova!

 

 

 

     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer Blomster - 24 mars 2016 19:49

Det står mer och mer klart att tiden för att kämpa för allas rätt att älska vem man vill inte hör till det förgångna. Många i vårt samhälle idag tror att tiden för kamp och pride parader är ur tiden och dem helt enkelt inte behövs längre men ack så f...

Av Jennifer Blomster - 10 oktober 2015 18:06

Är vi verkligen så dumma och förblindade i Sverige idag?!   Har vi gått och blivit analfabeter eller är vi helt enkelt lata och obildade?!   I Sverige ökar stödet för SD ”Sverige demokraterna” och jag kan inte för mitt liv först...

Av Jennifer Blomster - 20 september 2015 22:15

Har under veckorna sett en sida på nätet där man bland annat proklamerar en typ av kristen tro genom att ge sig på olika s.k syndare. Sidan www.apg29.nu har både förbryllat mig och oroat mig. Läser folk verkligen och tror på detta idag? Om vi hade va...

Av Jennifer Blomster - 28 december 2014 18:31

  Evig plåga i ständigt brinnande eldar i ett svavelosande helvete, ja det är där vissa anser att jag ska hamna. Då undrar ni säkert vem har jag mördat, våldtagit eller bedragit? Nej jag har inte mördat, våldtagit eller bedragit någon. Jag är en va...

Ovido - Quiz & Flashcards