Direktlänk till inlägg 20 september 2015

Oroande sida får mig att gå upp till kamp!

Av Jennifer Blomster - 20 september 2015 22:15

Har under veckorna sett en sida på nätet där man bland annat proklamerar en typ av kristen tro genom att ge sig på olika s.k syndare. Sidan www.apg29.nu har både förbryllat mig och oroat mig. Läser folk verkligen och tror på detta idag? Om vi hade varit analfabeter utan tillgång till böcker, studier och bibeln själv så hade jag förstått varför människor kunde påverkas av sådana här självutnämnda proklamerare.

 

Man går ut och försöker leda och vägleda folk i den kristna tron på ett rent fanatiskt sätt. Här är ett axplock av det man proklamerar ut


När du låter barndöpa ditt barn så offrar du det åt Djävulen.

 

Homosexuell livsstil är något du väljer, det är inte något du föds med. Om det över huvud taget är en läggning, så är det i så fall en vald läggning.

 

Hur ser gud på nudism? kommer jag hamna i helvetet för nakna skogspromenader?

 

Svar:

Du kommer hamna i helvetet om du inte omvänder dig till Jesus och tar emot honom!

 

Fanns verkligen dinosaurier för 65 000 000 år sedan?


Svar:

Nej! Varken universum eller jorden fanns då! 1 Mos 1:1

 

Jultomten är från Djävulen

 

Detta är några lättare exempel på vad denna sida arbetar för. Och som en människa som studerat såväl historia, religion och symbolism både på universitet och på egen hand får jag nog säga att denna sidas skapare har själv vandrat av ”stigen”

I I Matt 24:11-12: står det "Många falska profeter skall träda fram och bedra många. Och eftersom laglösheten tilltar, kommer kärleken att svalna hos de flesta."

 

Något man verkligen går ut hårt mot är oss homosexuella och vår kärlek.

 

Homosexualitet är och förblir synd. Bibeln säger klart att de som praktiserar detta inte kan ärva Guds rike 

 

Världen förbereder för fullt för den homosexuelle Antikrist

 

Homosexuell livsstil är något du väljer, det är inte något du föds med. Om det över huvud taget är en läggning, så är det i så fall en vald läggning.

 

 

Bibeln är översatt otaliga gånger från sitt ursprungsspråk arameiska, hebreiska och grekiska. Och ordet homosexualitet är inte ett begrepp som kom förrän under 1800 – talet. Och språkforskare menar att även de passager som nämner det man anser och tolkar som homosexuella handlingar är fel översatta och syftar ofta på bland annat pedofileri och mysteriekulturen som var mycket aktiv under antiken. Jag ska inte gå in för djupt historiskt och språkhistoriskt utan vill bara påminna om att Jesus löste människan från de gamla lagarna och domarna. Jesus nämner inte en enda gång något om homosexualitet utan hyllar kärleken och han hyllar ingen exklusiv form av kärlek utan kärleken i sig. Kärleken är lika djup och lika ren mellan två kvinnor, två män som mellan en man och kvinna. Det kan alla som är homosexuella tala för. Den kärlek jag känner för min flickvän är djupare än något jag tidigare känt och ingen kan få mig att anse eller känna något annat.

 

 

Det är kanske människors egen syn och fostran i vad som ses som rätt som spökar?. Ens egen syn på kärlek som exklusiv mellan man och kvinna? Det betyder inte att den är exklusiv på det sättet för alla. Människor som älskar varandra är det vackraste som finns och skadar ingen så kanske är det därför som Jesus inte en enda gång talar om homosexualitet för det fanns inget att tala om, det är kärlek likt all kärlek och det var vad han proklamerade. Skulle Jesus anse att det var moraliskt förfall att två människor älskar varandra? Skulle han ta ifrån dessa deras lycka i varandra och fördöma dem för den kärlek de funnit? Nej det tror jag absolut inte för han lärde oss att älska och följa kärlekens väg, kärlek är inget ont och ont kan inte leva i kärlek.

 

 

Så till er som skapat denna sida säger jag att det är NI som har problem med hur vi lever. Det är ERA vanor och ERA föreställningar av kärlek som talar, så kom inte och ställ er bakom bibeln eller Jesus för där får ni inget stöd om ni agerar som lärda män och kvinnor!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jennifer Blomster - 24 mars 2016 19:49

Det står mer och mer klart att tiden för att kämpa för allas rätt att älska vem man vill inte hör till det förgångna. Många i vårt samhälle idag tror att tiden för kamp och pride parader är ur tiden och dem helt enkelt inte behövs längre men ack så f...

Av Jennifer Blomster - 10 oktober 2015 18:06

Är vi verkligen så dumma och förblindade i Sverige idag?!   Har vi gått och blivit analfabeter eller är vi helt enkelt lata och obildade?!   I Sverige ökar stödet för SD ”Sverige demokraterna” och jag kan inte för mitt liv först...

Av Jennifer Blomster - 20 september 2015 18:35


Ja all kärlek är just det.. Kärlek.. För ungefär ett år sedan kom jag ut som gay och sedan dess som för många likt mig har det varit en jobbig resa. Men en jobbig resa kan också vara en självklar resa vilket det varit i mitt fall. Det är en resa jag ...

Av Jennifer Blomster - 28 december 2014 18:31

  Evig plåga i ständigt brinnande eldar i ett svavelosande helvete, ja det är där vissa anser att jag ska hamna. Då undrar ni säkert vem har jag mördat, våldtagit eller bedragit? Nej jag har inte mördat, våldtagit eller bedragit någon. Jag är en va...

Ovido - Quiz & Flashcards